пятница, 28 августа 2020 г.

Як провести заняття в ZOOM: інструкції для викладачів

 ZOOM - сервіс для проведення відеоконференцій, який набув особливої популярності серед освітян із початком дистанційного навчання. 

Сервіс має безкоштовну версію, якої достатньо для проведення індивідуальних та групових занять.

Безкоштовний план користування ZOOM дозволяє створювати зустрічі (meetings), платна версія має ширший функціонал, а також дозволяє проводити вебінари. У статті ми детальніше зупинимося саме на безкоштовній версії.

Проблемы Zoom только нарастают. 530 000 аккаунтов продают за копейки и даже  раздают бесплатно


Зміст статті:

  1. Чому варто спробувати ZOOM?
  2. Алгоритм як розпочати роботу в ZOOM
  3. Всі елементи управління ZOOM
  4. Як проводити урок за допомогою ZOOM - функції та лайфхаки

ЧОМУ ВАРТО СПРОБУВАТИ ZOOM ДЛЯ ПРОВЕДЕННЯ ЗАНЯТЬ?

ZOOM безкоштовно надає доступ до потрібних для комфортної роботи функцій. Єдиним відчутним обмеженням безкоштовної версії є лімітований час для проведення конференції. Якщо в конференції бере участь більше двох людей, то за 40 хвилин такий дзвінок автоматично вимкнеться. Проте, такої кількості часу іноді цілком достатньо. Також викладачі часто ділять заняття на дві частини, залишаючи невеличку перерву між двома конференціями.

Переваги використання ZOOM:

  • ZOOM забезпечує високу якість зв’язкузвук та зображення не підводить у процесі проведення заняття.
  • Є функціонал, який стане особливо зручним для занять: можливість транслювати екран (screen sharing), використовувати інтерактивну дошку ZOOM. Налаштування дозволяють вибрати для демонстрації не весь екран, а окремі програми. Також можна дозволити демонстрацію екрана для всіх або лише для модераторів.
  • Внутрішній чат можна використовувати для спілкування. Він дозволяє надсила повідомлення як всім учасникам одночасно, так і персональні повідомлення. Ви також можете через налаштування заборонити учасникам ваших конференцій писати повідомлення один одному. Історію повідомлень із чату можна зберегти. Також в чаті можна надсилати документи.
  • Можна робити запис конференції.
  • Є декілька варіантів управління звуком під час конференції. Автор конференції може через налаштування вимкнути мікрофони всіх учасників та вибірково дозволяти учасникам увімкнути мікрофон для участі в розмові.
  • Ви можете створювати субтитри або самостійно в реальному часі або призначити когось із конференції. 
  • “Зал очікування” - перед тим, як під'єднатися до дзвінка, запрошені учасники потрапляють на сторінку “очікування”. Таким чином учасники не під'єднаються раніше, ніж автор конференції.
  • Режим роботи в групах або сесійних залах. Ця функція називається “breakout rooms” та дозволяє вам розподілити всіх учасників конференції на окремі групи. 

 

ПОЧАТОК РОБОТИ В ZOOM

Для використання ZOOM потрібно створити особистий профіль:

  1. Перейдіть за посиланням zoom.us/signup
  2. Введіть вашу електронну адресу
  3. На вашу електронну пошту надходить лист, де потрібно натиснути “Activate Account”.
  4. Тепер ви маєте профіль. Для більш зручного користування краще завантажити додаток ZOOM на комп’ютер із цього самого сайту.

Мову сайту можна змінити з англійською на російську внизу будь-якої сторінки.

Ви реєструєтеся одразу на безкоштовну версію, тому не слід переживати через можливість випадково витратити кошти.

Вашим учням також потрібно буде встановити додаток ZOOM на комп’ютер або смартфон, щоб під'єднатися до ваших конференцій. 

Загалом для початку роботи з ZOOM потрібно мати:

  • комп’ютер зі стабільним інтернет підключенням;
  • вебкамеру. Це не є обов’язковою умовою, проте дозволяє мати більш стійкий емоційний контакт із учнями при онлайн занятті;
  • електронну пошту. 

Всі елементи управління ZOOM

Ваша особиста сторінка одразу після реєстрації на сайті ZOOM виглядатиме ось так:

  1. Кнопки, щоб розпочати конференцію
  2. Зверніть увагу, що сервіс пропонує віртуальне навчання для нових користувачів
  3. Ви можете завчасно запланувати конференцію, тоді розклад відображатиметься у цьому полі
  4. Змінити налаштування та відредагувати інформацію в особистому профілі можна із цього розділу
  5. Автоматизований помічник. При натисканні відкривається вікно, де можна поставити запитання щодо користування сервісом. 

Як провести заняття в ZOOM: інструкції для викладачів

Десктопна версія після завантаження на ваш комп’ютер матиме всі ті ж самі функції:

Як провести заняття в ZOOM: інструкції для викладачів

Є два шляхи як розпочати конференцію в ZOOM:

  • запланувати завчасно та надіслати запрошення на “заплановану конференцію”
  • створити та одразу розпочати конференцію

Щоб створити конференцію та одразу розпочати урок, натисніть “Организовать конференцию” (Host a meeting). Вам одразу запропонують такі варіанти:

Як провести заняття в ZOOM: інструкції для викладачів

Функція “Запланувати конференцію” (Schedule a meeting) дозволяє створити подію для календаря та надіслати посилання-запрошення учасникам через електронну пошту. Це зручно для планування та організації графіку роботи, а також дозволяє отримувати автоматичні нагадування про конференцію.

Як провести заняття в ZOOM: інструкції для викладачів

Вікно конференції після приєднання має такі елементи:

  1. Налаштування звуку. Перекреслена кнопка - ваш звук вимкнено. 
  2. Налаштування відео. Перекреслена кнопка - ваше відео вимкнене, учасники вас не бачать. 
  3. Список учасників, підключених до конференції. Також тут можна додати нових учасників. 
  4. Внутрішній чат ZOOM.
  5. Кнопка для початку демонстрації екрана.
  6. Кнопка для запису конференції
  7. Додаткові функції

Як провести заняття в ZOOM: інструкції для викладачів


Нижче показано як розпочати конференцію з сайту (1) та через програму на комп'ютері (2):

 

как создать конференцию в зум через сайт

как создать конференцию в зум через программу

ЯК ПРОВОДИТИ УРОК ЗА ДОПОМОГОЮ ZOOM

Перед початком заняття

Якщо ви проводите заняття з двома та більше учнями, сплануйте заняття на 40 хвилин. Безкоштовний план ZOOM має обмеження у 40 хвилин, якщо до конференції приєдналися 3 та більше людей. Багато вчителів практикую заняття з двох частин із невеликою перервою між ними.

Завчасно готуйте навчальні матеріали та вправи в електронному варіанті. Для того, щоб швидко обмінюватися матеріалами та організовано зберігати всі записи, радимо користуватися Google Drive. Інструкцію до користування та приклади застосування гугл диску для освітніх цілей ми описували в цьому матеріалі. 

Використання відео не є обов’язковим, проте це дозволить підвищити рівень емоційного контакту під час занять. Обов’язково перевірте звук. 

как проверить звук в зум

Щоб розпочати заняття, надішліть запрошення на конференцію вашим учням. Пам’ятайте, що будь-хто може долучитися до вашої конференції через посилання, яким ви поділилися. Іноді можуть виникати помилкові під'єднання. Як уникнути таких ситуацій розказала команда ZOOM у цій інструкції. 

 

Під час заняття

Користуйтеся функціоналом, щоб максимально залучити учнів до спільної роботи та підтримувати їх увагу.

 

Транслювання екрану або screen sharing

Це функція, яка дозволяє учасникам конференції бачити екран інших учасників та всі дії на ньому в реальному часі. Для чого корисна функція:

  • учитель під час заняття може показувати учням необхідні матеріали, відкривши їх на своєму комп’ютері.
  • учні можуть виконувати завдання на своєму комп’ютері, а учитель бачитиме процес у реальному часі. 

Нижче зображено як поділитися екраном в ZOOM:

как показать презентацию в зум

Наприклад, розказуємо як відкрити презентацію в ZOOM:

  1. Документ із презентацією має бути відкритим на комп’ютері.
  2. В програмі ZOOM натискаємо “Демонстрація экрана”.
  3. У вікні, яке відкриється, шукаємо потрібне віконечко з презентацією та натискаємо на нього.

Лайфхак користування ZOOM:

  • Щоб одночасно декілька учасників конференції могли поділитися екраном, виберіть функцію “Несколько участников могут осуществлять демонстрацию одновременно”.
    Як провести заняття в ZOOM: інструкції для викладачів

 

Whiteboard - як використовувати дошку ZOOM 

Дошка ZOOM - це функція, яка дозволяє учасникам конференції спільно малювати, писати, робити позначки на білому екрані в режимі реального часу. Щоб скористатися функцією, треба:

  1. Натиснути “Демонстрация екрана” (“Share Screen”)
  2. У вікні, яке відкриється, вибрати “Доска сообщений”. 

 как использовать доску в зум

 

Робота в групах або breakout rooms

Адміністратор конференціі або хост (людина, яка створила конференцію) має можливість розділити всіх учасників конференції на групи - окремі “кімнати” в середині конференції. Ця функція називається “Сессионные залы”

Адміністратор може підключатися до кожної з таких зал. Учасники однієї сесійної зали не чують та не бачать обговорення в інших залах. Така функція може замінити роботу та обговорення в групах, якщо ви працюєте з великою кількістю учнів одночасно.

Як розділити учасників конференції ZOOM на групи:

  1. Спочатку в загальних налаштуваннях ZOOM потрібно перевірити чи активована ця функція.
  2. Під час конференції знайдіть на панелі кнопку “Сесійні зали”. 
  3. Виберіть на скільки груп ви хочете розділити учасників конференції. Ви можете зробити розподіл між групами самостійно або автоматично.

Як провести заняття в ZOOM: інструкції для викладачів

Налаштування дозволяють автоматично змінювати склад груп, ставити часові обмеження:

Снимок экрана 2020-06-05 в 13.49.12

І ще однією важливою функцією ZOOM є можливість зробити запис вашої конференції. Пізніше запис заняття можна надіслати учням для повторення матеріалів.

Джерело:https://buki.com.ua/news/yak-provesty-zanyattya-v-zoom-instruktsiyi-dlya-vykladachiv/?fbclid=IwAR1VrchRIPwUJSKDw6AJ5kVYHVRZuamDilBOdWZ7dFN0WnZlJHeTbJ-JZwI

Комментариев нет:

Отправить комментарий